Workshop: Begrijpelijke taal
Workshop · 8 mei, 09:00 - 12:30
Maelsonstraat 12, 1624 NP Hoorn, Nederland
Contactpersoon
Klaas-Jan GrootStel de contactpersoon een vraag
Vrijwilligerspunt
#96794
Scan me of ga naar www.vrijwilligerspunt.com/o/Vrijwilligerspunt/activiteiten/Workshop-Begrijpelijke-taal/96794 om je aan te melden
Scan me of ga naar www.vrijwilligerspunt.com/o/Vrijwilligerspunt/activiteiten/Workshop-Begrijpelijke-taal/96794 om je aan te melden
Samenvatting
Je besteed veel aandacht aan je teksten. Maar hoe schrijf je eenvoudig Nederlands zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt?Uitgebreide omschrijving
Voor veel mensen is Nederlands een moeilijke taal. Niet alleen voor mensen die niet uit Nederland komen. Ook Nederlanders begrijpen vaak niet alles wat ze lezen.
In de workshop leer je:
- Wat is laaggeletterdheid? En hoe herken je dit?
- Wat is begrijpelijke taal? En waarom zou je dit gebruiken?
- Tips en oefenen met begrijpelijke taal. Schrijven en spreken.
- Kracht van beeld en emoticons.
Na de workshop:
- Bereik je meer mensen met jouw boodschap.
- Dus ook mensen die moeite hebben met de taal.
- Voorkom je misverstanden en bespaar je tijd omdat je boodschap goed overkomt.
De workshop wordt verzorgd door Dorien Aaftink van Freya Inclusief.
Over Vrijwilligerspunt
Vrijwilligerspunt is de centrale plek in West-Friesland voor vrijwilligerswerk. We brengen niet alleen vraag en aanbod bij elkaar, we bieden ook informatie, advies en scholing van of over vrijwilligers. Hoe kunnen we u helpen?